#közösségi média


Hatszor gyorsabban terjednek az álhírek a Facebookon, mint az igazi hírek
 

Hatszor gyorsabban terjednek az álhírek a Facebookon, mint az igazi hírek

Két külföldi egyetem több száz olyan tartalommegosztót vizsgált, amelyek gyakran publikálnak a Facebookon. Kutatásuk szerint a féligazságoknak és megtévesztő posztoknak nem nehéz kitűnniük a valós és hiteles információk között, nagyobb esélyt adva ezzel a veszélyesebb bejegyzések terjedésének is. A Facebook szerint nincs miért aggódni.

hvg.hu hvg.hu




Letilthatja-e a tálibokat a közösségi média?
 

Letilthatja-e a tálibokat a közösségi média?

Elvárható társadalmi szerepvállalás, vagy önkényes cenzúra? A közösségi médiából az afganisztáni hatalomátvétellel egy időben elkezdtek eltűnni a tálibok oldalai, újból felvetve a kérdést, meddig terjedhet a platformok demokratikus vétójoga. Steven Buckley brit kutató szerint a közösségi média önmagában is a politika résztvevőjévé vált, de nem szabad elfelejteni: minden online folyamat a valóságban látott mintákon alapszik.

Nagy Iván László Nagy Iván László




Mutatjuk, miért nem éri meg vállalkozóként ellenállni a digitalizációnak
 

Mutatjuk, miért nem éri meg vállalkozóként ellenállni a digitalizációnak

Rendkívül nehéz időszakon vannak túl a kisvállalkozók, mert sokuk működését a járvány gyakorlatilag ellehetetlenítette. Az új technológiák adta lehetőségek azonban kiutat jelenthetnek számukra, és bár a digitális átállás nem mindenkinél halad zökkenőmentesen, nem maradnak segítség nélkül abban, hogy modernebb, válságállóbb üzletté fejlődhessenek.

Mastercard Mastercard









Mindenki nyomkodja, de mégis mit jelent a magyaroknak a közösségi média?
 

Mindenki nyomkodja, de mégis mit jelent a magyaroknak a közösségi média?

A magyarok egy évtizede viszonylag aktívan használják a közösségi médiát – a lakosságnak csupán 3 százaléka nem használ efféle platformokat – a világjárvány alatt a hazai felhasználók több mint háromötöde (63%) szerint a közösségi szolgáltatások jelentették a létfontosságú kapcsolatfenntartás helyét számukra. A Kaspersky megbízásából készült kutatás fényt derített arra, hogy melyek a leggyakrabban használt platformok, mi a közösségi média szerepe és hatása a magyarok életére.

hvg.hu hvg.hu